Rosmah penyokong ekstrimis Melayu.

Monday 20 February 2012

Benarkah sesiapa yang menyokong perjuangan PERKASA akan dianggap sebagai ekstrimis? Ini adalah pendapat dari kaum bukan Melayu tanpa mengira ideologi politiki. Jika begitu isteri Perdana Menteri boleh dilabelkan sebagai ekstrimis bila beliau menghadiri makan malam anjuran Wiranita PERKASA semalam diKuala Lumpur.

Amat dangkal pemikiran kaum bukan Melayu bila melabelkan PERKASA sebagai ekstrimis. Adakah NGO-NGO bukan Melayu terutamanya NGO Cina tidak pernah menyetuh tentang kedudukan orang-orang Melayu? Rasa-rasanya mereka lebih hebat mempertikaikan hak dan kedudukan orang Melayu dan agama ISLAM. Kita masih ingat bagaimana seorang peguam berbangsa Cina dari MCA mempersoalkan azan dan akhirnya memohon maaf dengan memberi alasan tidak tahu membezakan azan dan bacaan Al Quran. Ini amat jelas yang mereka ini tidak sensitif terhadap kebebasan beragama dan mereka lupa bahawa ISLAM adalah Agama Persekutuan.

Tidak perlu kita membezakan DAP mahupun MCA kerana mereka sering kali mempersoalkan hak orang Melayu dan ISLAM. Cuba kita persoalkan tentang NGO-NGO Cina dan sudah pasti mereka akan menyalak umpama anjing kelaparan.

Jika PERKASA dianggap ekstrimis tidak salah untuk kita labelkan NGO dan persatuan Cina yang memperjuangkan hak dan ingin merampas hak ekonomi orang Melayu sebagai ekstrimis juga. Ini jelas mereka mempertahankan sekolah aliran dan hak mengamalkan budaya mereka.

Adakah orang Melayu ingin terus dibohongi oleh mereka? Pernah atau tidak dalam mana-mana pilihanraya seorang Melayu memenangi kerusi majoriti Cina? Siapa yang lebih ekstrimis, orang Melayu atau Cina.

Berapa banyak NGO Melayu yang mempertahankan hak orang Melayu berbanding dengan NGO Cina yang menekan untuk mendapat hak orang-orang Melayu? Renung-renungkan…

http://melayumuda.wordpress.com/2012/02/19/gempar-ds-rosmah-penyokong-ekstrimis-melayu/

0 comments:

Post a Comment

Pro Barisan Nasional

Pro Pakatan Rakyat

Pro Barisan Nasional

  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP