Umno Tikam Sekutunya Sendiri

Sunday 14 April 2013

KUALA LUMPUR: Dalam usaha untuk menjaga kepentingan dirinya, Umno didakwa menikam semua sekutunya dalam pilihan raya umum kali ini.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata, PRU13 ini sebenarnya hanya battle Umno secara sendirian tanpa memerlukan sokongan komponen lain khasnya sekutu kuatnya MCA.

Kalau pilihan raya 2004 Umno memperkuda sekutunya untuk menang selepas ditolak pengundi Melayu pada pilihan raya 1999, kali ini Umno 'membunuh' mereka pula.

Inilah laporan muka depan keluaran khas PAS sempena pilihan raya kali ini yang dinamakan INIKALILAH.

Inikalilah adalah slogan penyokong Pakatan Rakyat di Sabah yang mempunyai semangat kukuh dalam memastikan kejayaan menjatuhkan kerajaan BN di negeri itu.

Ini bermakna, semangat sokongan rakyat bukan saja tertumpu di Semenanjung bahkan menyeluruh ke seluruh negara.

Inikalilah juga melaporkan, kematangan PAS semakin terserlah apabila mengambil pendekatan lebih universal bersesuaian dengan semua kaum yang dapat dilihat dalam manifestonya serta calon-calon yang diketengahkan dalam PRU13 ini, kata Pengarah Merdeka Centre, Ibrahim Sufian.

Beliau berkata, jika sebelum ini dalam manifesto atau pendirian PAS lebih berteraskan Islam, namun kini PAS mengambil pendekatan yang lebih terbuka dan turut mengambil kira faktor kaum lain walaupun kawasan yang ditandingi adalah minoriti bukan Islam.

0 comments:

Post a Comment

Pro Barisan Nasional

Pro Pakatan Rakyat

Pro Barisan Nasional

  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP