UMNO Tiada Kuasa Minta Azmin Derhaka Kepada Ibunya - Ahmad Maslan

Monday 7 May 2012


PUTRAJAYA, 7 Mei - "Saya selalu sebut kalau ada sebuah basikal pancit dalam Gua Niah dalam hutan belantara di negeri Sarawak yang tidak ada UMNO pun UMNO juga yang dituduh pancitkan basikal itu... manalah logiknya jika segalanya UMNO...

"Kalau ada hubungan kita dengan seorang wanita, UMNO ada kuasa, kalau hubungan kita dengan seorang lelaki, UMNO juga ada kuasa, kalau hubungan kita dengan ibu sendiri UMNO juga ada kuasa untuk mempengaruhi.. saya kira UMNO ini parti yang terlalu amat keramat.

"..saya harap dia (Azmin Ali) sedar diri... kalau dia silap mengaku sajalah dan mohon maaf ... janganlah nak tegakkan benang basah dan tuding jari kepada semua orang kecuali diri sendiri", kata Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan.

Beliau berkata demikian kepada UMNO-Online di sini sebagai mengulas tuduhan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali yang mendakwa kononnya luahan ibunya Cik Tom Yahaya yang hatinya hancur luluh akibat perbuatan Azmin adalah angkara politik UMNO.

Ahmad Maslan yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri seterusnya menegaskan bahawa UMNO tidak berada di belakang ibunya dalam isu tersebut.

"Dia tidak bersama ibunya, tak balik lihat ibunya dan apa yang diluahkan ibu Azmin itu bukan skrip UMNO... UMNO tak tulis skrip untuk ibunya.. itu adalah luahan hati seorang ibu terhadap anaknya yang luluh hancur atas perbuatan anaknya.... anaknya pula adalah orangg nombor dua PKR, bukan orang sebarangan, orang kanan ketua pembangkang, orang yang bercakap macam-macam dalam semua tempat di pelbagai tempat dan arena pentas...

"Azmin kena sedar diri.. tidak semua perkara yang berlaku UMNO ada kuasa untuk mempengaruhi... dalam hal ini apa yang nak disebut ibunya, dia sebutlah.. itu bukan luahan hati sesiapa.. itu luahan hatiibu kandungnya sendiri", ujarnya.

Sambil menyatakan perasaan sedih dan tersentuh melihat perkara tersebut, Ahmad Maslan seterusnya menasihatkan Azmin bahawa untuk menjadi seorang pemimpin, rakyat akan melihat pelbagai sudut.

"Hubungan kita bukan hanya setakat orang ramai tapi hubungan kita kepada ibu dan ayah kita... barulah kita boleh jadi contoh kepada orang lain, barulah kita boleh berada di pentas-pentas tanpa ada perkara yang menyakitkan hati orang yang rapat kepada kita", katanya.

Tegas beliau lagi UMNO tidak sehebat seperti dakwaan untuk mempengaruhi segala-galanya walaupun UMNO sudah berumur 66 tahun tapi bukan kerja UMNO untuk membuat segala perkara fitnah tersebut.

".. itu kerja mereka sendirilah..yang akhirnya terdedah. Saya harap dia sedar diri... kalau dia silap mengaku sajalah dan mohon maaf. Tidak lengkap jadi pemimpin kalau kita sendiri tidak hormati, sayang ibu kita", ujarnya.

-MediaUMNO

0 comments:

Post a Comment

Pro Barisan Nasional

Pro Pakatan Rakyat

Pro Barisan Nasional

  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP