"Saya Tidak Akan Lupa Krisis Perlembagaan yang Berlaku Pada 1992" - TMJ

Wednesday 23 March 2016



KUALA LUMPUR, 23 Mac: Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim hari ini mengimbau kembali layanan Kerajaan Persekutuan ke atas Istana Johor sewak krisis Perlembagaan pada 1992.

Menerusi Facebook Johor Southern Tiger, TMJ berharap agar sejarah hitam yang dilakukan kerajaan atas desakan tamak haloba dan gila kuasa itu tidak lagi berulang.

"Saya tidak akan lupa krisis Perlembagaan yang berlaku pada tahun 1992. Saya masih ingat bagaimana keluarga saya dilayan oleh pegawai-pegawai Kerajaan Persekutuan.

"Saya masih ingat perkara-perkara seperti percubaan untuk membubarkan Askar Timbalan Setia Negeri Johor, .. Ahli EXCO Johor diberitahu untuk tidak menyambut Almarhum nenda saya di lapangan terbang, bagaimana JKR (Jabatan Kerja Raja) diberitahu untuk tidak membaik pulih dan memulihara segala apa-apa yang ada di Istana-istana Johor.

"Bonda saya diarah melangkah keluar dari kenderaan kerana mereka mahu memeriksa kenderaan dengan terperinci. Saya masih ingat segala-galanya dan saya masih ingat kepada individu-individu yang bertanggungjawab" katanya di posting tersebut.

Krisis perlembagaan pada 1992 berlaku ketika pentadbiran mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang menyaksikan usul menyekat kuasa dan kekebalan Raja-Raja Melayu dikemukakan pada sesi khas Parlimen, Disember 1992.

TMJ yang menyifatkan insiden tersebut sebagai perkara lama berkata beliau yakin dengan kekuasaan Allah dan hukum karma selain menyifatkan hubungan kerajaan dan kerabat Diraja Johor apda hari ini dalam keadaan baik.

"Saya menghargainya. Saya berharap ia bukan hanya sekadar disebabkan kerana anda amat memerlukan kami. Memang baik sekiranya anda sedar bahawa kita saling memerlukan antara satu sama lain. Tetapi pada pendapat saya pada masa ini, tumpuan harus diberikan untuk memperbetulkan kesilapan dan mencapai kemajuan dalam negara.

"Saya berharap supaya sejarah hitam yang anda lakukan atas desakan tamak haloba dan sikap gila kuasa tidak akan berlaku lagi. Jangan manipulasi rakyat demi kepentingan diri sendiri kerana anda dilantik untuk berkhidmat kepada rakyat. Saya berdoa supaya kita boleh memberikan tumpuan untuk menjadikan negara kita ini tempat yang lebih baik pada masa akan datang, demi rakyat," katanya.

Tunku Mahkota Johor turut menjelaskan bahawa Sultan dan kerabat diraja Johor menyayangi rakyat negeri itu dan menjadi tanggungjawabnya untuk berkhidmat kepada rakyat.

"Keutamaan saya adalah hak anda sebagai rakyat Johor, dan kesejahteraan anda. Sentiasa ingat perkara ini. Kekuatan Kedaulatan Johor ialah perpaduan. Sentiasa kekal bersatu sebagai rakyat Johor. Jangan beri peluang kepada sesiapa pun untuk membuli kita. Kita yang memutuskan apa yang baik untuk kita. Ini adalah rumah kita, negeri kita.

"Adalah menjadi tanggungjawab kita untuk melindungi hak Johor dan kedaulatannya. ALLAH Peliharakan Sultan dan Negeri Johor Darul Ta'zim dan semoga ALLAH memberkati negara Malaysia," katanya lagi. - Siakapkeli.my

4 comments:

Unknown 19 July 2016 at 21:04  

di tunggu kunjunganya di poker99.net
Salam para POKERMANIA....
Dalam Event Ulang Tahun Poker99.net situs poker online terbaik & terpercaya mengadakan
Hot Promo Poker99.net Edisi Ramadhan :
- Bonus Extra Deposit 10% ( Max 50Ribu )
- Dalam 1 hari bonus hanya di berikan 1 kali
- Maksimal bonus yang di berikan 50.000 / hari
- Pengambilan bonus harus di konfirmasi ke live chat terlebih dahulu
- Minimal turn over harus mencapai 3x dari nilai deposit anda
NB : jika ada terdapat unsur kecurangan maka bonus akan kami tarik kembali

Mari segera daftarkan diri anda dan nikmati bonus deposit nya setiap hari :)
LINK >>> http://poker99.co/

Jangan Lupa Memberitahukan Promo Menarik ini kepada Kerabat Anda.
Silakan hubungi kontak kami di :
WEB : http://poker99.net/
LINK ALTERNATIF : http://kartu99.net/
LIVECHAT : http://bit.ly/1TTxFqq / http://bit.ly/1WCbo4A
FB : http://bit.ly/1TP3NJ2
PiN BB : 5C0356AE
WA : +669 8314 500
YM : Poker99_cs1

Doctor Michael 23 October 2019 at 03:02  

Perhatian
Objektifnya adalah untuk memaklumkan kepada orang awam, lelaki dan wanita yang sihat. Siapa yang berminat dengan
Derma segera dari mereka {tulang hati buah pinggang organ, tulang sumsum, testacle dan 100% serius Hubungi .. e-mel; Clevelandclinicmanagement@gmail.com
kerana kita mempunyai banyak
pesakit yang kini memerlukan pemindahan buah pinggang.
Cari peluang untuk menjual buah pinggang anda untuk membiayai wang
Kami akan membeli anda
  buah pinggang untuk € 800,000
Hati: € 600, 000
Ovari: € 300000
Sumsum tulang: € 500000

dan kami juga mempunyai Vib / aids ultra vibros 11 ubat-ubatan yang boleh menyembuhkan atau membolehkan mereka untuk meninggalkan lebih lama

Hantarkan e-mel kepada kami

EMAIL; Doctormichaelapa007@gmail.com
E-mel; Clevelandclinicmanagement@gmail.com

Whatsapp: tanya saya

Salam

Michael

Doctor Michael 23 October 2019 at 03:02  

Perhatian
Objektifnya adalah untuk memaklumkan kepada orang awam, lelaki dan wanita yang sihat. Siapa yang berminat dengan
Derma segera dari mereka {tulang hati buah pinggang organ, tulang sumsum, testacle dan 100% serius Hubungi .. e-mel; Clevelandclinicmanagement@gmail.com
kerana kita mempunyai banyak
pesakit yang kini memerlukan pemindahan buah pinggang.
Cari peluang untuk menjual buah pinggang anda untuk membiayai wang
Kami akan membeli anda
  buah pinggang untuk € 800,000
Hati: € 600, 000
Ovari: € 300000
Sumsum tulang: € 500000

dan kami juga mempunyai Vib / aids ultra vibros 11 ubat-ubatan yang boleh menyembuhkan atau membolehkan mereka untuk meninggalkan lebih lama

Hantarkan e-mel kepada kami

EMAIL; Doctormichaelapa007@gmail.com
E-mel; Clevelandclinicmanagement@gmail.com

Whatsapp: tanya saya

Salam

Michael

Elang Endah 2 May 2020 at 18:55  

Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

Detail saya

nama: Elang Endah
email: elangendah7@gmail.com

hubungi Arab Credit Group menggunakan.

Perusahaan: Arab Credit Group 
Email: Arabcreditgroup@gmail.com

Post a Comment

Pro Barisan Nasional

Pro Pakatan Rakyat

Pro Barisan Nasional

  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP